Časté dopravní nehody na dálnici D1 u Bělotína: Zúžení a nepozornost řidičů

Časté dopravní nehody na dálnici D1 u Bělotína: Zúžení a nepozornost řidičů

Na 314. kilometru dálnice D1 směrem na Ostravu, poblíž Bělotína, dochází často k dopravním nehodám. Přes 20 incidentů za poslední roky vedlo k materiálním škodám za téměř 4 miliony korun, avšak bez zranění. Hlavní příčinou je nepozornost řidičů, kteří v klesajícím úseku předjíždějí těsně před zúžením. Podle BESIP koordinátora Miroslava Charouze hraje roli i přeceňování schopností řidičů. Místo je přehledně označeno, přesto je potřeba více ohleduplnosti a respektu mezi řidiči.

Video: Rizikové místo na dálnici D1 u Bělotína směr Hranice – Ostrava (314. kilometr dálnice D1)

Olomoucký kraj, dálnice D1 ve směru na Ostravu, poblíž obce Bělotín. Kritický úsek se nachází na kilometru 314. V uplynulých letech zde došlo ke 20 dopravním nehodám – všechny bez zranění, ale s celkovou škodou téměř 4 miliony korun. Hlavní příčinou byla nepozornost řidičů.

Miroslav Charouz, koordinátor BESIP pro Olomoucký kraj: „Těleso dálnice zde mírně klesá. To může svádět ke zvyšování rychlosti. Nejčastější nehodou je nehoda s dopravním značením. Případně ve zúžení, kdy probíhá údržba dálnice nebo stavební činnost.“

K nehodám na tomto místě často dochází při předjíždění, kdy se řidiči snaží dostat co nejrychleji do zúženého pruhu. Kvůli spěchu a nedostatečné pozornosti pak dochází ke kolizím osobních aut.

Miroslav Charouz, koordinátor BESIP: „Řidiči se snaží předjet kolonu a být ve zúžení první. Bohužel následně nedobrzdí. Dochází pak k typickým nehodám, které pramení z řidičské nezkušenosti. Pokud je řidič v domnění, že je zkušený, pak jde o riskantní chování. Takže opět stará známá rada: dodržovat bezpečnou vzdálenost, nepřeceňovat své schopnosti a dávat včas najevo své úmysly.“

Při větší ohleduplnosti a vzájemném respektu mezi řidiči by tento úsek nemusel být považován za rizikový. Průjezd zúžením je přitom zřetelně označen dopravním značením, které při dodržení pravidel poskytuje dostatečné vedení pro bezpečné projetí daného místa.

Miroslav Charouz, koordinátor BESIP: „Nezvládnutí jízdy ve zúženém prostoru jednoho pruhu, který je určen pro objetí stavby. Je to opravdu v naprosté většině případů řidičská nerozvážnost a risk. Ani zde naštěstí nemluvíme o nějakých tragických, fatálních nehodách, které jsou blíž města Olomouc, které vznikají na vodních plochách při prudkých deštích a podobně. Zde to je opravdu vliv řidičské nerozvážnosti a riskantního chování.“

Mapa: Místo dopravních nehod na dálnici D1 u Bělotína směrem na Ostravu (za sjezdem na dálnici D48)